法学部教員プロフィールFaculty Members Profile of Faculty of Law

法学部 法律学科

佐藤 ケイト(サトウ ケイト)准教授SATO Keito

主要
担当
科目

学士課程
グローバルセミナー、基礎演習、英語コミュニケーション、英語ライティング、英語特講、英語文化演習
最終学歴 レスター大学(英国)大学院教育学部教育リーダーシップ学修士過程修了
取得学位 B.A. (フランス語学士)(ロンドン・ギルドホール大学)
M.Sc. (教育学修士)(レスター大学大学院)
所属学会 全国語学教育学会 (JALT:Japan Association of Language Teachers)
IATEFL (International Association of Teaching English as a Foreign Language)
専門分野 英語
研究
テーマ
異文化コニュケーション・フォニックス

研究活動

研究業績
(10点以内)
学術論文 Sato, K. (2022) Project Based Learning for Globalisation during the pandemic in one junior high school: A case study. World Journal of Educational Research
学会発表 Successful virtual asynchronous cross-cultural projects using Hello Talk JALT International 全国語学教育学会 第47回年次国際大会教材展示会  2022年11月13日
学会発表 Using Bloom’s taxonomy for assessment in cross-cultural communication projects IATEFL [International Association for Teaching English as a Foreign Language] (2022) 2022年05月19日
学術論文 Sato, K., & Horn, B. (2021) Practical Challenges to Teachers and Students in Asynchronous Cross-cultural Communication Projects. Global Research in Higher Education 
学会発表 Project-based learning for globalisation in junior high school. JALT International  (Online) 全国語学教育学会 第46回年次国際大会教材展示会 2021年11月30日
学会発表 Successful cross-cultural exchange projects for lower-proficiency non-native students. IATEFL [International Association for Teaching English as a Foreign Language] (online) 2021年06月20日 
学術論文 Sato, K., & Horn, B. (2020). Cultivating Students Communication Skills for the Global Workplace: A Cross-Cultural Online Exchange Project with Non-Native Speakers. International Journal of Teaching and Education, 8(1), 64-83.
学会発表 To what extent are the ‘Can Do’ descriptors in ‘Sunshine’ alighted to the CEFR through the GSE? Symposium & Workshop: The praxis of teaching, learning, and assessment with CEFR and CLIL 2020年10月
学術論文 Kate, S., Keiko, K., Mieko, T., & Yachiyo, Y. (2019). A Preliminary Investigation into Elementary School English Education. 研究紀要= Bulletin of Hokkaido University of Science 北海道科学大学 編, (47), 61-69.
学術論文 Sakabe, T., & Sato, K. (2019). Action Research on Asynchronous Inter-Cultural Communication Video Exchanges. International Journal of Teaching and Education, 7(2), 22-34.
科研費等学外資金による研究 奨励研究費 北海道科学大学 2020年4月〜2022年3月「キャンパスのグローバル化 -世界に羽ばたく北科大生育成と対外フレンドリーキャンパス構築-」全学共通教育 共同研究者 坂部俊行・オルソンロバート、代表研究者 佐藤ケイト
学術賞受賞歴 Best Moodle Open Courseware (2017) 1st Place ❝English Communication❞ Kate Sato, Mathew Cotter, Rob Olson, Don Hinkelman, Wayne Skelton(日本ムードル協会 2018年2月)
Best Moodle Open Courseware (2016) 5th Place  ❝Bread and Cultures around the World❞ Kate Sato (日本ムードル協会 2017年2月)
Best Moodle Open Courseware (2015) Honourable Mention ❝Let’s go abroad❞ Matt Cotter & Kate Sato(日本ムードル協会 2016年2月)
公的社会活動 JALT (全国語学教育学会)  TYLSIG 雑誌編集者
JALT (全国語学教育学会) PANSIG 審査員

法学部教員一覧へ